De kwestie: vooruitbetalen om 'no-shows' te beperken?

‹ Terug naar overzicht

De kwestie: vooruitbetalen om 'no-shows' te beperken?

Door: Petra Teunissen
Geplaatst op:
Eind november kopte de NOS dat een groeiend aantal kappers en schoonheidssalons hun klanten een bedrag vooruitlaten betalen. Zo willen zij het omzetverlies door 'no-shows' beperken. Volgens Igor Payet, eigenaar van schoonheidssalon Beauty Unlimited in Amsterdam, kosten de ‘leegloopuren’ ondernemers veel geld: "Eén gemiste klant per dag kan op jaarbasis oplopen tot tienduizenden euro's aan verloren inkomsten."

Ongeveer drie jaar geleden voerde Payet een systeem van aanbetalingen in en hij ervaart het als zeer effectief: “Sinds ik werk met aanbetalingen, heb ik bijna geen last meer van no-shows.” Hij werkt voor nieuwe klanten met een aanbetaling van 25 procent, vertelde hij aan de NOS.
Wij zijn benieuwd: zouden aanbetalingen helpen om de no-shows in de pedicurepraktijken te verminderen? Ga jij hiermee experimenteren? In het februarinummer van VoetVak+ komen we terug op deze kwestie.