Quick-scan van je online imago: Roelie van Olphen, Medische Voetzorg Praktijk Wolvega

‹ Terug naar overzicht

Quick-scan van je online imago: Roelie van Olphen, Medische Voetzorg Praktijk Wolvega

Geplaatst op:
Wil jij weten of je praktijk online goed zichtbaar is? Marketingdeskundige Corné Ter Maten van netbeauty.nl checkt dit in de quick-scan. Hij neemt de website en sociale media van een abonnee onder de loep. Valt de site genoeg op? Is het logo aansprekend? Wat gaat goed en wat zijn de mogelijke verbeterpunten?

Dit keer een vraag van een ietwat andere orde, van Roelie van Olphen van Medische Voetzorg Praktijk Wolvega:

Is een filmpresentatie beter dan een fotopresentatie op de hoofdpagina? Ik heb een dure film laten maken, maar door wijziging in bijvoorbeeld ambulant werken is deze niet meer correct. Ik zit nu te twijfelen om of de film te laten aanpassen (dit kost 100 euro) of om zelf foto’s te plaatsen in een diavorm.

Ook vind ik het up-to-date houden van de pagina soms lastig. Vaak is het door drukte alweer een paar maanden verder.

Ik hoor het graag.

Roelie van Olphen, van Medische Voetzorg Praktijk Wolvega, www.mvpw.nl

Het antwoord van Corné:

 

Hoi Roelie,

Een video is niet per definitie beter dan een foto. Of een video beter is dan een foto, ligt aan een hoop zaken. Zo zijn goede, duidelijke foto’s waarschijnlijk beter dan een schokkerige, slecht gemonteerde video. En op diezelfde manier is een goede video weer beter dan hele slechte foto’s. Daarnaast ligt het net aan het doel dat je met de beelden hebt, maar bijvoorbeeld ook aan hoeveel tijd en geduld je bezoekers hebben om het een en ander te bekijken. Kortom, we kunnen niet zomaar zeggen dat een video áltijd beter is dan foto’s.

Video is een mooie toevoeging

Dat gezegd hebbende, vind ik de video op jouw homepagina wel een heel mooie toevoeging aan je website. De video geeft bezoekers een goed beeld van wie je bent, wat je doet en wat ze kunnen verwachten. Dat is iets wat je met foto’s alleen waarschijnlijk niet zult bereiken. Nu ken ik je financiële situatie niet, maar persoonlijk zou ik voor een aanpassing van de video gaan zodat je hem kunt blijven gebruiken. Ik zou het zonde vinden om zo’n mooie video te moeten verwijderen.

Video op website

Een video op je website kan een mooie toevoeging zijn.

Website up-to-date houden

Wat het up-to-date houden van je website betreft, ik begrijp dat je dit uitstelt wanneer het druk is. Normaal gesproken zou het aanpassen van de inhoud met vijf minuten gepiept moeten zijn, maar dat is natuurlijk compleet afhankelijk van het systeem waarmee je werkt en hoe handig je met computers bent. Kan het zijn dat dit vooral een kwestie van prioriteiten stellen is? Wat het ook mag zijn, wat dacht je van deze oplossing: zoek een student, buurmeisje, neefje… en spreek af dat hij of zij het aanpassen van de website voor een x-bedrag per uur voor je doet. Zo houd jij tijd over, en kunnen zij leuk bijverdienen.

AVG!

Dan nog een laatste tip. Ik zie dat je website nog niet helemaal voldoet aan de nieuwe ‘privacywet’, ofwel de AVG. Zo is de verbinding niet beveiligd met een SSL-certificaat, het zogenaamde groene slotje. Dit is wel nodig, omdat men via het contactformulier op je website gevoelige persoonsgegevens kan versturen. Daarnaast zou je nog even een privacyverklaring moeten toevoegen. Die privacyverklaring moet vanaf elke pagina met één klik bereikbaar zijn, bijvoorbeeld via een link aan de onderkant van je website. Hier stel je gratis zo’n privacyverklaring op: https://veiliginternetten.nl/privacyverklaring-generator/start/

Ik hoop dat je wat kunt met mijn tips!

 

Wil jij ook gratis advies?

Wil jij ook weten of je praktijk online goed zichtbaar is? Laat dan gratis een quick-scan maken door onze deskundige Corné Ter Maten van netbeauty.nl. Corné schrijft in ieder nummer van VoetVak+ over marketing en promotie. In deze online rubriek neemt hij maandelijks de website en sociale media van een abonnee onder de loep. Valt je site genoeg op? Is je logo aansprekend? Wat doe je goed en wat zijn de mogelijke verbeterpunten? Heb jij een concrete vraag en wil jij ook gratis advies van Corné? Geef je dan op bij redactie@voetvak.nl.