De vijf tips van medisch pedicure Nanda van Spijker

‹ Terug naar overzicht

De vijf tips van medisch pedicure Nanda van Spijker

Geplaatst op:
Heb jij de 5 tips van medisch pedicure Nanda van Spijker opgevolgd die ze in de laatste editie van VoetVak+ publiceerde? Een daarvan had betrekking op het onderhouden van het contact met je klanten. Hoe heb jij dat gedaan tijdens de lockdown-periode? En hoe pak je dit contact nu weer op? Lees hier welke tips Nanda hierover deelt.

 

Wees écht actief op social media als Facebook en Instagram

  • Laat in je posts zien dat je er bent en wat je kan. Breng – met toestemming en anoniem – probleemgevallen in beeld en laat zien met welke technieken en (nieuwe) producten je die behandelt.
  • Ook al heb je nu geen klanten, laat toch zien dat je bezig bent. Breng je verbouwing in beeld of deel kennis die je opdoet tijdens webinars en cursussen.
  • Nodig mensen uit om vragen te stellen en vraag of je dat mag publiceren; andere mensen hebben ook vaak iets aan het antwoord.
  • Deel berichten die iets met je vakgebied te maken hebben, zoals het bericht van iemand die een wandelmaatje zoekt.

 

Zorg voor een overtuigende website

  • Waar tandzorg heel normaal is sinds je jeugd, is voetzorg onderbelicht. Laat mensen op je site goede redenen zien om hun voeten te verzorgen. Kans: wandelen, zowel ommetjes als lange-afstandswandelen, is booming. Leg uit waarom voetverzorging net zo belangrijk is als gebitsverzorging.

 

Creëer omzet via een actuele webshop

  • Leg op je website uit dat bij een goede voetverzorging ook producten horen en ontwikkel je eigen webshop. Dat kan heel eenvoudig via bijvoorbeeld www.mijnwebwinkel.nl. Hier vind je bijna kant-en-klare shops. De vindbaarheid op Google is een vak apart. Vind je dat lastig, huur daar dan iemand voor in. Als het goed is, verdient hij of zij zichzelf terug.

 

Onderhoud contact met je klanten

  • Stuur eens een kaartje waardoor mensen aan je denken. Ik kreeg er weer contact door met klanten die ik al jaren niet had gezien.
  • Denk aan een nieuwsbrief. Zelf zet ik die alleen in voor pure informatie, over de lockdown bijvoorbeeld. Ik proef bij mijn klandizie dat ze commercieel nieuws niet zouden waarderen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

 

Bedien je klanten met tips

  • Maak leuke tips voor je klanten voor wat ze mee kunnen nemen op hun wandeling: water, thermosfles met koffie of thee, gezonde broodjes, misschien zelfs recepten voor gezonde snacks. Ik tip ook altijd een zakje wandelwol mee te nemen – mocht er een blaar ontstaan dan kunnen ze die gelijk verhelpen.
  • Tip ze ook om een voetencrème of -olie op het nachtkastje te zetten, zodat voetverzorging makkelijk op te nemen is in de dagelijkse lifestyle. De voethuid ziet er beter uit en je hebt minder last van voetschimmel en andere klachten.

 

Bonustip: Vergeet de pubers niet!

Pubers transpireren overmatig, de pasvorm van de schoenen is vaak niet goed en de puberhygiëne laat nogal eens te wensen over. Gevolg: de kans op ontstekingen in de nagelwal is groot. Ik probeer pubers een beetje op te voeden. Dat is vaak een lang traject maar uiteindelijk zie je dat de huid goed gaat reageren. Vergeet de pubers dus niet in je marketing. Ik heb op mijn website een speciale pagina aangemaakt voor pubertenen.

Wat je nog niet wist over Nanda:

In 2001 startte Nanda van Spijker haar pedicurepraktijk. In 2007 verhuisde ze met het hele gezin naar Brazilië, waar ze ruim anderhalf jaar woonde. Toen ze terugkeerde, besloot ze uiteindelijk haar opleiding opnieuw te doen, deze keer tot medisch pedicure. In 2015 startte ze weer op. In haar pand verhuurt ze ook ruimte aan een andere medisch pedicure en aan een fysiotherapeut. Daarnaast beheert ze haar twee webwinkels: de Blije Voetenwinkel, die is verbonden aan haar praktijk Vechtdal Voetenzorg in Nieuwleusen, en de webshop Wandelwol, waar ze anti-druk-wol verkoopt om voetproblemen bij wandelen en sporten te voorkomen en blaren te verhelpen.