Nieuws

Nederlandse pedicure krijgt gemiddeld een 9,3

Nederlandse pedicure krijgt gemiddeld een 9,3

Voetverzorging is altijd nuttig. En omdat een goede pedicure het hele jaar van belang is, is het handig om te weten hoe de pedicure beoordeeld wordt. Bezoekers lieten beoordelingen en reviews achter op Telefoonboek.nl en daar blijkt dat de pedicure het gemiddeld enorm goed doet.

Klanten van Nederlandse pedicures kunnen op Telefoonboek.nl hun hart luchten over hun ervaringen. Ze kunnen een score toekennen aan het bedrijf op basis van de algemene indruk, de service en prijs/kwaliteitverhouding van het bedrijf. Daarnaast kunnen ze ook een geschreven review achterlaten om extra informatie te geven over hun ervaring met het bedrijf. Op Telefoonboek.nl zijn 286 reviews over pedicures in Nederland achtergelaten. De pedicure blijkt het in Nederland buitengewoon goed te doen. De pedicure scoort namelijk gemiddeld een 9.3, een zeer goed. Dezelfde tendens is ook terug te zien in de reviews. Maar liefst 276 reviews zijn positief, tegenover 10 reviews die negatief zijn.

Positief over hygiëne
Het overgrote deel van de reviews die pedicures zijn in Nederland hebben gekregen is positief, namelijk 96,5 procent. Nederlanders zijn dus enorm tevreden over de pedicure. Er werd dan ook maar liefst 184 keer een 10 uitgedeeld door de klant. Wat in de reviews veruit het vaakst genoemd wordt door klanten, is dat ze blij zijn met de professionaliteit van de pedicure (95 keer). Er zijn veel opmerkingen gemaakt over de deskundigheid en vakbekwaamheid van de pedicure. Ook zijn klanten tevreden over de vriendelijke behandeling door de pedicure, dit werd 37 keer genoemd. Ten derde is de klant heel tevreden over de goede service die geleverd is door de pedicure (32 keer). Zo noemden sommige klanten dat ze goed geholpen waren en bijna altijd terecht konden. Ook noemenswaardig is dat veel klanten (29 keer) de pedicure complimenteren op de hygiëne in de praktijk. Tevens waren klanten tevreden over de goede sfeer gecreëerd door de pedicure (28 keer), de goede prijs/kwaliteit verhouding (21) en het mooie resultaat van de behandeling (11 keer).

Negatief
In de enkele negatieve reviews (10) die pedicures ontvangen hebben, worden uiteenlopende klachten genoemd. Twee klachten komt het vaakst vorm, namelijk beide drie keer. Dit is de slechte bereikbaarheid en slechte kwaliteit van sommige pedicures. Klanten gaven bijvoorbeeld aan dat mails niet beantwoord worden en dat ze het resultaat van de pedicure niet mooi vinden. Twee andere klachten worden beide twee keer genoemd, namelijk slechte service en slechte (atmo)sfeer. Zo gaf een klant aan dat hij of zij zich ongemakkelijk voelde tijdens de behandeling en een ander dat er een onaangename geur in de praktijk hing. Tevens werd een keer genoemd dat het personeel onvriendelijk was en dat de locatie slecht was. Een klant noemde namelijk het vreemd te vinden dat het een kamertje op twee hoog was. Gelukkig voor de pedicure beslaan deze reviews maar 3,5 procent van het geheel. Dat is een fractie van het totaal aan reviews.

Algemene beoordeling
Aan het cijfer en het aantal positieve reviews is te zien dat de klanten heel blij zijn met de pedicure in Nederland. Heel af en toe blijken er nog verbeterpunten te zijn, zoals bijvoorbeeld de bereikbaarheid van de pedicure. Deze negatieve beoordelingen komen echter maar zo zelden voor, dat de enkele klachten over sommige pedicures wegvallen tegen de complimenten die de meeste pedicures ontvangen.