VoetVak+ 8, december 2016

VoetVak+ 8, december 2016

Het laatste nummer van 2016. Je zou er bijna nostalgisch van worden… Gelukkig staat de redactie van jouw vakblad met beide voeten stevig op de grond. Naar aanleiding van een oproep op onze Facebookpagina, kregen we de vraag om de rubriek Reportage te wijden aan medisch pedicure Esther Verdonk. En aldus geschiedde. Wat is het een leuk artikel geworden met deze Brabantse dame die haar baan bij defensie inruilde voor een eigen praktijk als voetverzorger! Natuurlijk ook aandacht voor andere zaken uit de branche…

Λ

Uit de praktijk

Uit de praktijk

Iedere pedicure zal zich erin herkennen. Dat je een cliënt hebt waarbij je soms met je handen in het haar zit. Medisch pedicure Ursela heeft ook een paar cliënten die haar wel eens doen zuchten. Soms vanwege hun eigenwijsheid, soms omdat ze zich afvraagt: ‘wat moet ik nu?’ Zo ook de dame waarover dit artikel gaat. Mevrouw is al jaren een goede cliënt. Ze is al meerdere keren behandeld voor een ingegroeide teennagel, waarvan twee keer in het ziekenhuis. En wat Ursela ook doet...de nagels blijven ingroeien. Ligt het dan toch aan het schoeisel van mevrouw?

Λ

Zilveren jubileum

Zilveren jubileum

Denise van Wassenberg richtte 25 jaar geleden Amice Opleidingscentrum op. In 2016 is dit zilveren jubileum uitgebreid gevierd. Het instituut is uitgegroeid tot een modern en erkend opleidingscentrum met ruim 35 medewerkers en meer dan 10.000 afgestudeerde studenten. In 1991 is Amice gestart met één theorie- en één praktijklokaal in het midden van Nederland (Barneveld). In het begin gaf Denise alle lessen zelf, maar als snel moest ze op zoek naar ‘vakidioten’ met zowel ervaring vanuit de praktijk als met lesgeven. Inmiddels heeft de school 12 leslokalen waar ongeveer 500 cursisten per jaar (leeftijd: tussen 16 en 65+) opgeleid worden voor een erkend diploma of certificaat.

Λ

Mannenmarketing

Mannenmarketing

Hij houdt van een verzorgd uiterlijk én hij heeft - uiteraard - voeten en nagels, de moderne man anno 2016. Misschien geeft niet iedere man het toe, maar ook voor hem zijn voeten een belangrijk onderdeel van een goed voorkomen. Het is dus helemaal niet zo gek om je als voetverzorger ook op mannen te richten. Belangrijk is wel: mannen willen veelal anders benaderd worden dan vrouwen. Dat vraagt dus om een speciale marketingtechniek, oftewel: marketing voor mannen.

Λ

Verder in dit nummer

Dermatologie
De rode voet

Juridisch
Ruziënde aandeelhouders

Ondernemen
Verzekeringen

Massage
Triggerpointmassage

Decoratief
Een flonkerend kerstcadeau

Test uw kennis
Test uw medische kennis

Voetverwennerij
Tijm

Productnieuws
Nieuwe producten