Λ

Vakbeurs Pedicure 2012

Vakbeurs Pedicure 2012

Op zaterdag 27 en zondag 28 oktober wordt in Hal 2 van Ahoy Rotterdam alweer de tiende Vakbeurs Pedicure gehouden. Op de Vakbeurs Pedicure kunnen voetverzorgers de gekochte vakbenodigdheden direct meenemen. Leveranciers geven op deze beurs voorlichting over hun noviteiten. Nieuw op deze vakbeurs is het demoplein waar exposanten demonstraties geven over de nieuwste technieken. Deze demonstraties zijn op grote schermen te volgen. Op deze manier kunt u nog beter volgend wat er gaande is.

De Vakbeurs Pedicure is op beide dagen geopend van 10.00 – 17.00 uur. De entreeprijs bedraagt € 10. Een kaart voor twee dagen kost €12. Blijft u graag op de hoogte van het laatste nieuws over de vakbeurs en wilt u weten wie er allemaal deelnemen? Kijk dan op: www.asws.nl. U kunt vanaf 18 oktober de gratis digitale beurscatalogus FootFair aanvragen die het laatste nieuws van alle exposanten bevat.

Λ

Elastisch tapen

Elastisch tapen

Harry Pijnappel is een van de meest gepassioneerde tapers van Nederland. Van zijn boeken over dit onderwerp zijn al meer dan 20.000 exemplaren in diverse talen over de toonbank gegaan. Zijn belangrijkste motivatie haalt hij uit zijn wil om cliënten te helpen het zelf genezend vermogen te stimuleren. “Door het tapen kunnen behandeleffecten langer aanhouden en is er minder pijn. En, ook niet onbelangrijk: het levert volgens mij de gezondheidszorg een behoorlijke kostenbesparing op”, aldus Harry.

Harry Pijnappel werkt als fysiotherapeut in Duitsland. Daar is hij niet dagelijks te vinden, want naast zijn carrière in Duitsland geeft Harry in binnen- en buitenland iedere week cursussen in het tapen. “We willen (para)medici onderrichten, want u moet wel weten wat u doet. Plakt u zomaar wat, dan heeft dat geen effect. Bovendien kan het ten koste gaan van de goede naam van het tapen.” Omdat hij zijn passie graag wil verspreiden, sprak hij met VoetVak over de mogelijkheden die het tapen biedt en over de theorie die eraan ten grondslag ligt.

Λ

Het steunen van een goed doel als marketingstrategie

Het steunen van een goed doel als marketingstrategie

Oktober is de internationale borstkankermaand en dat betekent extra aandacht voor borstkanker en het goede doel Pink Ribbon. Het is een maand waarin u als voetverzorger een verschil kunt maken door zich in te zetten voor een goed doel. Maar voor welk goede doel kiest u? Op welke manier geeft u de steun vorm? Hoe kunt u naast het geven van liefdadigheid ook zelf voordeel uit uw sponsoring halen? VoetVak helpt u in marketingtermen op weg naar de juiste aanpak.